Au început lucrările de modernizare la drumul dintre Poarta 7 și Poarta 9 ale Portului Constanța

Drumul dintre Poarta 7 și Poarta 9 are o lungime de aproape 3,5 kilometri și deservește accesul auto între cele două porți ale Portului Constanța pentru traficul greu cu camioane de mare tonaj. Potrivit Companiei [...]

Au început lucrările de modernizare la drumul dintre Poarta 7 și Poarta 9 ale Portului Constanța

Drumul dintre Poarta 7 și Poarta 9 are o lungime de aproape 3,5 kilometri și deservește accesul auto între cele două porți ale Portului Constanța pentru traficul greu cu camioane de mare tonaj.

Potrivit Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța, porțiunea dintre Poarta 8 și Poarta 9 va avea două benzi de circulație, cu lățimea benzii de 3,5 metri, iar tronsonul de drum dintre Poarta 7 și Poarta 8 va rămâne cu o singură bandă, semaforizată, cu o lățime de 4 metri.

Modernizarea drumului implică realizarea unui sistem rutier nerigid, cu intervenția asupra stratului de bază și racordarea cu celelalte drumuri cu care se intersectează.

Lucrările de modernizare vizează completarea fundației drumului până atinge minim 60 cm înălțime și/sau reprofilarea suprafeței (macadam conform SR 179 și SR 1120), precum și realizarea unui strat de beton asfaltic de rulare. Partea carosabilă a străzii se va încadra între acostamente din piatră spartă cu lățimea de 50 cm, dacă fundația existentă nu va fi identificată în această zonă, se va impune executarea straturilor de fundare existente până la atingerea cotei de fundare a drumului. Totodată se vor realiza șanțuri și rigole laterale pentru colectarea și evacuarea apelor pluviale și se vor realiza marcaje rutiere.

Valoarea lucrărilor de modernizare este de 6.988.349,58 lei (fără T.V.A.), include lucrările de construcție și montaj, executate de SC Autoprima Serv SRL, iar termenul de execuție este de 12 luni, proiectantul este SC Allplan Proiect SA.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța își propune astfel să îmbunătățească continuu calitatea infrastructurii, atât de necesară desfășurării traficului de mărfuri în condiții cât mai bune.