Înșelăciune pe internet: o tânără din municipiul Urziceni a plătit pentru un telefon mobil și a primit în colet un cablu

Polițiștii ialomițeni au deschis un dosar de cercetare penală, pentru înșelăciune, după ce o tânără din municipiul Urziceni a plătit pentru un telefon mobil, dar a primit în colet un cablu. Potrivit IPJ Ialomița, la [...]

Înșelăciune pe internet: o tânără din municipiul Urziceni a plătit pentru un telefon mobil și a primit în colet un cablu

Polițiștii ialomițeni au deschis un dosar de cercetare penală, pentru înșelăciune, după ce o tânără din municipiul Urziceni a plătit pentru un telefon mobil, dar a primit în colet un cablu.

Potrivit IPJ Ialomița, la data de 16 octombrie, polițiștii ialomițeni au fost sesizați de o tânără din municipiul Urziceni, despre faptul că a comandat pe un site de comerț on-line un telefon mobil, pentru care a achitat suma de 434 de lei.

După ce plătit curierului contravaloarea produsului a verificat coletul, în care a găsit în locul telefonului, un cablu.

Aceasta a formulat plângere penală pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune, polițiștii efectuând cercetări în vederea identificarea autorului și recuperării prejudiciului.

Pentru prevenirea înșelăciunilor dar și a altor fapte penale săvârșite prin diverse tehnici de comunicare – telefonie, sms, internet, polițiștii recomandă să manifestați o atenție sporită în momentul în care comandați bunuri și produse, să solicitați garanții și să nu furnizați date confidențiale prin telefon. Pentru a evita să fiți victimele fraudele comise în mediul online polițiștii fac următoarele precizări:

  • Pe cât posibil, efectuați o verificare faptică a bunului pe care urmează să îl cumpărați pentru a vă asigura că acesta există în materialitatea lui așa cum este prezentat în anunțul/postarea online, precum și pentru a verifica existența eventualelor defecte.
  • Evitați achiziția de mărfuri/servicii oferite la prețuri mult mai mici decât prețul real, verificați valoarea reală a bunurilor/serviciilor pe site-urile de comerț autorizate. Indiferent de natura bunurilor/serviciilor postate, documentați-vă și nu reacționați precipitat la astfel de ,,oferte”.
  • Efectuați un minim de verificări cu privire la entitatea/persoana cu care intenționați să demarați relații comerciale, verificați cu atenție adresa de e-mail de pe care s-a transmis corespondența.
  • Dacă plătiți cu cardul, asigurați-vă că transferul informațiilor se face în mod securizat. Verificați existența simbolului de tip „lacăt” în bara URL (cea ce implică o conexiune securizată), folosiți un protocol HTTPS sau SSL atunci când navigați pe internet și verificați ca persoana cu care interacționați în mediul online să fie reală, si să nu folosească nume sau calități mincinoase.
  • Este esențial să nu transmiteți informații referitoare la datele dumneavoastră bancare (numărul contului bancar, codul de securitate al cardului PIN-ul cardului, parole de acces, seria sau IP-ul token-ului etc.), precum și date de identitate cum ar fi: nume, prenume, CNP- seria și numărul cărții de identitate s.a.m.d.